Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Fotografia lotnicza - informacje



Fotografia lotnicza - informacje

Historia fotografii lotniczej zaczęła się od Nadara, francuskiego fotografa,  dziennikarza i karykaturzysty. Jego prawdziwe nazwisko brzmiało Gaspard-Felix Tournachon, ale w historii fotografii pozostał Nadarem. Był z dzisiejszej perspektywy jednym z najważniejszych fotografów XIX wieku. Wsławił się wysoko artystycznymi portretami fotograficznymi słynnych postaci tamtego okresu. Traktował fotografię jako dzieło sztuki, nie używał tła ani rekwizytów. W centrum fotografii był wyizolowany model i tylko na nim miała skupić się cała uwaga oglądającego. Nadar wsławił się również tym, że to w jego atelier odbyła się pierwsza wystawa impresjonistów.

DJI_0006

Nadar był entuzjastą baloniarstwa. W podróżach balonem widział ogromny potencjał użycia ich właśnie do wykonywania zdjęć z lotu ptaka. W 1858 roku Nadar wykonał swoje pierwsze zdjęcie z balonu i była to pierwsze oficjalna fotografia lotnicza ,a przedstawiała Paryż widziany z góry. Niestety, żadna z jego fotografii lotniczej nie przetrwała do dzisiejszych czasów.
 

Fotografię lotniczą podzielono na 3 zasadnicze typy:

- fotografię ukośną - gdy zdjęcia wykonywane są z niewielkich wysokości, ale pod kątem, daje  to szeroki kąt patrzenia

- fotografię pionową -gdy zdjęcia wykonywane są pionowo, patrząc wprost w dół . Taki zakres patrzenia wykorzystywany jest w fotogrametrii i specjalistycznej interpretacji obrazu.

- fotografię kombinowaną - gdy mają zastosowanie dwie pierwsze metody fotografowania lotniczego

Fotografia lotnicza znalazła wiele zastosowań praktycznych. Obok czysto wizualnej , niezwykle atrakcyjnej warstwy, fotografia lotnicza wykorzystywana jest szeroko w różnorodnych projektach komercyjnych. Fotografia lotnicza wykorzystywana jest na przykład do badań naukowych, w takich dziedzinach jak transport, kartografia, ochrona, poszukiwanie złóż, archeologia, historia, antropologia. 

Znakiem czasu jest wykorzystywanie jej w działaniach marketingowych i promocyjnych, na przykład w trybie sprzedaży nieruchomości, czy w jakichkolwiek przekazach audiowizualnych. 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Zaloguj się lub zarejestruj aby dodawać komentarze!